Ir al contenido principal

Wall poetry 2015 en Reykjavik (Islandia)






















Iceland Airwaves and Urban Nation Berlin are excited to announce the 2015 inaugural collaboration that will kick of their ongoing ‘WALLPOETRY’ series.Wall Poetry stands for the curator Yasha Young’s (Urban Nation Berlin) idea to connect more creative minds from all over the world with one another and encourage artistic and creative exchange far beyond the inside of a gallery or the recording studio. “The goal was to take the invisible creative process when a painter listens to a record while painting or a musician sees a certain painting or art installation and wants to incorporate the emotional experience and inspiration in her or his songs and connect this process between the two on a very special collaborative platform.” Yasha Young


 “This first edition of ‘WALLPOETRY’ is dedicated to nurture the exchange and create opportunities between creative genres and cultures. It is amazing what and how much we learn about one another and a country when actually immersing into the culture for a full two weeks. The dialogues and ideas that emerge and the power and beauty of cultures working with one another is something we can learn from especially in today’s world.”Yasha Young

”Iceland Airwaves is very excited about the project and can´t wait to make Reykjavik even more beautiful.  We loved the idea to combine these two artforms to make something really amazing and thought this was a great add on to the festival experience.” Henny M. FrímannsdottirIceland Airwaves under the curatorial lead of Henny María Frímannsdottir invited musicians from IA’s amazing 2015 line up to connect with a group of international street artists that Yasha Young, Director of Urban Nation Berlin curated as collaborative partners. These two groups got the task to transform city walls of Reykjavík into canvases for amazing artwork. After a careful selection the artists were connected with each other in pairs. 

The musicians were asked to provide the street artists with a song, lyrics or poetry especially chosen or written for this project. The visual artists were provided a city wall as surface for the large scale work by curators Frímannsdóttir and Young and the sketching began. The goal of this project was to make the art as well as the creative spirit of collaboration across the globe even more accessible and visible not only to the residents of Reykjavík but all festival visitors, visitors in general and the artistic community. 

To make the experience even more powerful the entire project of the collaboration of music and art was to be executed on the selected walls around Reykjavík city center over the course of only 14 days come rain or shine. No entry fees no tickets no opening hours. Simply art and creative energy for everyone. We wanted to bring a little of Berlin and several other countries to the city of Reykjavík and show the beauty of Iceland and the innovative spirit it carries to creatives from all around the world. In return Iceland will come and bring some of its music and workshops to the institution in Berlin 2017.


Artists

DEIH XLF + Vök
Evoca 1 + Saun & Starr
Ernest Zacharevic + Dikta
Li Hill + John Grant
Elle + Úlfur Úlfur
Caratoes s + Ylja
Tankpetrol + GusGus
Telmomiel + Mercury Rev
Ugly Brothers + Gísli Pálmi
DFace + Agent Fresco and Laxdæla

Wall poetry 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Los Matinales del circo Price.

¿Te acuerdas? Teatro circo price. El domingo 18 de noviembre de 1962, a las once de la mañana, fue un momento histórico: en él tuvo lugar la primera matinal del Price. Aunque se celebraban festivales en otras ciudades españolas, las matinales del Price de Madrid consiguieron categoría de modelo para todos los que montaban actos similares en otros lugares. Ello se debió a su organización y continuidad, pero también al espacio que les dedicó la prensa y a las dificultades que sus promotores tuvieron con diversas autoridades, las cuales desembocaron en su cierre definitivo antes de cumplir año y medio. Primer y último cartel de las matinales del Price Los Festivales del Price no fueron los primeros ni los que más ediciones tuvieron. Pero sí eran los mejor organizados, los más promocionados y los que se convir­tieron en el punto de mira de amantes y detractores de la nueva música. Como las peleas entre mods y rockers en Brighton, los festivales multitudinarios en Wig...

VIDA Festival cierra su cartel

VIDA Festival cierra el cartel de su tercera edición con su cartel más potente hasta la fecha. A todas las bandas ya confirmadas, se unen Devendra Banhart, Jagwar ma, Fumaça preta, The magician, Warhaus, Los punsetes, Las bistecs, Bigott, Mishima o Pavvla entre otros. Como cabezas de cartel The flaming lips, Fleet foxes y Phoenix y toda una colección de buenos músicos y artistas para los días 29 y 30 de Junio y 1 de Julio. Consigue tus abonos desde 70 euros en la web desl festival.

Las guitarras McJare

Las guitarras McJare Ramón Morán. Tengo ya más de sesenta años y, como tantos otros chicos a finales de los años cincuenta, estaba en el rollo de la música y los conjuntos. Las guitarras eléctricas por entonces disponibles (Azor, Super-Kustom y quizá alguna más) no eran buenas, algunas estaban hechas de Tablex y sonaban pésimamente. De los amplificadores mejor no hablar. La autarquía nos tenia todas las fronteras cerradas y de todas maneras, el poder adquisitivo de un chaval en esa época no permitía casi nada. No sé como conseguí la dirección de Fender en Fullerton, California, y les escribí pidiendo un catálogo. ¡Me lo mandaron! Cuando lo vi, me pareció que venía de otro planeta: ¡el paraíso de las guitarras existía!. Supe que, de un modo u otro, tendría una Stratocaster de aquellas. El problema era que en toda Europa no había ni una. Pues bien, un par de años después, en 1961 ó 1962, cuando Hank Marvin ya había conseguido la suya), vi un increíble anuncio por palab...